DENÍČEK ŠKOLY V PŘÍRODĚ

Albrechtice v Jizerských horách – 17.5 – 24.5.2024

1.den

Dnes jsme odjeli na školu v přírodě do Albrechtic v Jizerských horách. Cestu jsme zvládli a když jsme dorazili, už nás srdečně vítal pan správce Zdeněk Vodička. Paní učitelky vynosily kufry a hned potom jsme se vrhli na oběd.
Vybalili jsme si a vyrazili jsme na procházku. Trošku poprchávalo, ale nám to nevadilo. Nejsme z cukru. 😊 V podvečer jsme si ještě pohráli s kamarády, pak jsme se navečeřeli a podívali jsme se na večerníčka. Sprcha, pohádka , pusinka na dobrou noc a už teď se těšíme, jaké zážitky nás čekají zítra. 😊

Zajímavost dne:
Hned první den za námi přišla zoubková víla. Avrorce vypadl večer zoubek.

Hláška dne: po večeři „Tak si myslím, že mně tu bude asi chutnat víc než doma“ 😉

2. den

Dnes jsme probudili do velmi ošklivého počasí. Černočerné mraky, déšť, mlha….. no Vám budeme vyprávět 🌨️🌨️🌨️…. Dopoledne jsme strávili v penzionu, ale bylo nám dobře. Malovali jsme si, hráli hry a stavěli si se stavebnicemi. Před obědem jsme měli dětskou i dospělou diskotéku a pořádně jsme rozhýbali tělo.
 Odpoledne na chvíli přestalo pršet, tak jsme hned vyrazili do lesa na procházku. Cestou nás stále někdo sledoval. 🙈 Když jsme se vrátili do penzionu, tak tu na nás čekali skřítci  „Mechechuláci“. To byli oni kdo nás celou cestu sledoval. Budou tady s námi celou ŠVP  a budeme plnit jejich úkoly. Nejprve jsme se naučili písničku o Mechechulácích. Potom nás skřítkové rozdělili do tří družstev “ Dubníčci“, „Javorníčci“ a „Bukáčci“, přesně podle jmen našich nových kamarádů skřítků“. Ve družstvech jsme pak soutěžili v různých disciplínách a vzájemně jsme si fandili. Bylo to moc príma.
  Večer jsme si poslechli pohádku o „Mechechulácích“ a  hajdy do pelíšků. A celou noc si budeme přát, aby se počasí umoudřilo a vysvitlo na nás sluníčko. Tak nám držte palce. Dobrou noc. 😘

Zajímavost dne:  Dnes bylo nebe, černé stejně jako silnice.😥

Hláška dne: p.učitelka ráno při pohledu z okna(lilo jak z konve) „Děti svítí venku sluníčko?
chlapec: „Neee,  ještě je zhasnutý 😥“

😂

3. den

Dnes bylo počasí trošku moudřejší. Už dopoledne jsme mohli vyrazit na procházku a na hřiště, ale před obědem jsme museli zase utíkat před deštěm. Včera jsme si četli pohádku „,Jak Mechechuláci vařili malinovou šťávičku“ a protože jsme byli hodní, poslali nám dnes skřítci malinovou zmrzlinu. To byla mňamka. 😉Odpoledne na nás  vykouklo sluníčko a to bylo príma. V lese na nás čekali skřítci Mechechuláci a měli pro nás další úkol. V našich družstvech jsme jim stavěli domečky a potom jsme hledali něco hnědého, zeleného, krásného, tvrdého a něco, co se dá zlomit.  Oba dva úkoly jsme splnili a skřítci nás pochválili. Díky pěknému počasí jsme dnes mohli být venku až do večeře a to bylo moc príma.

Zajímavost dne: Dnes za námi konečně přijela poslední kamarádka Lea, která nám chyběla do počtu. Tak jsme kompletní. Jupíííí.

Hláška dne:
p.učitelka: „Proč máš ořezanou tu pastelku z obou stran?
chlapec: „Aby mně ta druhá strana také sloužila. To jsem si dělal i když jsem byl „malej“.

4.den

Tak už jsme na škole v přírodě prožili čtvrtý den. A ten dnešní byl krásný – sluníčkový 🌞. Dnes nás sluníčko přímo tahalo z postele. Dopoledne jsme se šli podívat na domečky, které jsme včera skřítkům postavili a ještě jsme je trochu zdokonalili. Potom jsme si šli pohrát na krásné hřiště, kde byla klouzačka a  průlezky. 🛝
   Po obědě jsme byli za zahradě, kde na nás čekal dopis od Mechechuláků a s ním další úkoly. Házeli jsme míčky na cíl ⚾, přenášeli vodu s bodu do bodu, sbírali v trávě broučky🪲
(korálky), chodili jsme po laně. Protože jsme byli všichni šikovní, dostali jsme od skřítků DIPLOM. Celé odpoledne jsme si pak na zahradě hráli. Byl to moc příjemný, den nejen díky sluníčku. Tak budeme doufat, že i zítra bude krásně.

Zajímavost dne:
    Dnes jsme potkali v autě paní pošťačku, která nám zamávala a krásně se na nás usmála.🚗 Až v penzionu jsme zjistili, že nám přivezla pohledy od maminek a tatínků. To bylo radosti.

Hláška dne:
           dívka: “ Maminka mně vůbec doma nedá najíst. Než přijdu ze školky všechno sní a řekne, že teprve musí na nákup“ . 😂😂😂

5.den

Dnešní den byl proměnlivý. Dopoledne bylo ještě bylo slunečno, tak jsme vyrazili do lesíčka, kde pro nás Mechechuláčci připravili hru „Bingo“ – hledání přírodnin podle přehledu. Ještě jsme nestihli krabičku vyplnit celou, ale to nevadí, ještě na to máme zítřejší den. Také jsme si vytvořili v lese hudební nástroje a za jejich doprovodu jsme skřítkům zazpívali. Odpoledne  jsme očekávali déšť, ale naštěstí nepřišel a my jsme si pohráli na hřišti a zahráli jsme si fotbal. V podvečer jsme pak zuřivě fandili našim hokejistům v zápase proti Kanadě. Fandění bylo emotivní a od srdce, bohužel do pelíšků jsme šli zklamaní. Ale nevadí příští zápas určitě vyhrajeme.

Zajímavost dne.

Svačiny nám tu připravují skřítci. Dnes jsme třeba měli “ veselé chleby s pomazánkou“.

Chlapec:  “ Paní učitelko, já si šetřím penízky“
Učitelka: “ A co si koupíš?“
Chlapec:  „Přeci peníze“

Bingo

Hudební nástroje

6.den

Tak už máme za sebou 6.den a pomalu se nám pobyt na ŠvP krátí. Opět jsme  se těšili, co si pro nás skřítci Mechechuláci připravili. Dopoledne jsme šli do lesa, kde jsme hráli hru  „Na čísla“ .Po obědě bohužel začalo pršet a nemohli jsme ven, tak jsme si vyráběli malé skřítky na památku na školu v přírodě a na Mechechuláky. A moc se nám dílo povedlo 😊. Večer  jsme se podívali na večerníčka, šupky do sprchy, krásná pohádka o Mechechulácích a už jsme v postýlkách a sladce spinkáme.

Zajímavost dne:

Po lese nám tu chodí krásní koně. 🐴

Hláška dne:

dívka: „Pane vedoucí, co bude dnes k obědu?“
p.vedoucí:  “ Už nic, protože jste moc tlustý“

7.den

Nastal poslední den našeho pobytu tady na škole v přírodě. Probudili jsme se do hezkého počasí, takže jsme si mohli tento den užít naplno. Hned dopoledne jsme vyrazili do lesa, kde na nás čekal Mechechuláček, aby se s námi rozloučil. Nejdřív  si ale pro nás připravil velkou bojovku. Šli jsme lesem po fáborkách a cestou jsme plnili různé úkoly. Na konci nás Mechechuláček moc pochválil, že jsme šikovní a že jsme se tu naučili spoustu věcí. Pak už se s námi rozloučil, popřál nám šťastnou cestu domů a my jsme mu slíbili, že až někdy zase přijedeme do Jizerských hor, že se za ním přijdeme do lesa podívat.
  Po obědě jsme  ještě naposledy dostali od skřítku nanuka z malinové šťávičky a potom jsme vyrazili na krásný výlet k rozhledně „Světlý vrch“. Tam jsme zazpívali naší písničku, která nás tu celou dobu provázela (video najdete pod fotografiemi). U rozhledny jsme ještě pohráli, zamávali jsme všem skřítkům a už jsme mazali do penzionu. Zabalili jsme si kufry, k večeři nám p.Vodička připravil řízky a po večeři nám udělal výborný zmrzlinový pohár. To jsme si pochutnali. 🍧🍦Dnes jsme měli zmrzlinový den. Mňam!!!!
  Pak už jen večerníček, poslední pohádka od Mechechuláčků, poslední pusinka na dobrou noc a už usínáme s myšlenkou, že zítra už budeme u maminky a tatínka. ❤️❤️❤️

Zajímavost dne: Po cestě k rozhledně jsme potkali DUCHY LESA – Dubínka, Kaštánka,
Javorníčka …. a vyfotili jsme se s nimi.

Hláška dne:
 chlapec: „Já by jsem se chtěl narodit jako semínko pampelišky, aby jsem mohl „lítat“.

Foto s panem Vodičkou a Šárkou, kteří se o nás vždy vzorně a obětavě starají. Patří jim velký dík!!!!!

Na závěr

Vážení rodiče,
tímto končí náš DENÍČEK, kterým jsme Vám chtěly přiblížit, jak krásně jsme se tu měli. Doufáme, že se nám to podařilo a deníček se Vám líbil. Děti si to tu moc užily a my s nimi. Byly hodní, poslouchaly, dobře jedly….. Vracíme Vám úplné beránky, šikovné holčičky a kluky….. 😂😂😂😂.