No photo description available.1.DEN

Dnes ráno jsem odjeli na školu v přírodě do Albrechtic v Jizerských horách. Cesta autobusem byla příjemná a rychle nám utekla. V penzionu MAX na nás přivítal pan správce a jelikož jsme přijeli právě k obědu, čekala na nás vynikající „jarní“ polévka a rýže s vepřovým masem a omáčkou. Moc jsme si pochutnali. Po obědě jsme si šli každý najít svůj pokojíček a v něm svou postýlku a vybalili jsme si kufry. Po svačině jsme vyrazili na hřiště, ale po chvilce nás déšť zahnal zpátky do chaty, kde jsme si chvilku malovali, ale pak se počasí umoudřilo a tak jsme si mohli jít zase hrát ven. Po večeři jsme se podívali na večerníčka, chvíli jsme si pohráli a pak už jen vysprchovat, vyčistit zoubky, pohádka před spaním, pusinka na dobru noc a spinkat. Už se teď se těšíme co nás zítra čeká.

Zajímavost dne:

Večer jsme se uložili do postýlek a vůbec nikdo si nestýskal po rodičích. Jsme všichni stateční a šikovní !

Hláška dne:

chlapec v autobuse:  „Paní učitelko mně je hlad“

No photo description available. 2.den

Dnes jsme se probudili úplně jinde, než u svých maminek a tatínků. To bylo překvapení.
Hned po snídani jsme vyrazili do lesa a doufali jsme, že nezmokneme. V lese na nás čekalo velké překvapení. Přišel za námi náš nový kamarád Ferda mravenec. Poslal nám dopis, ve kterém nám zadal první úkol, který jsme museli splnit. Kdo ho splnil, dostal od Ferdy puntíkovaný šátek, zrovna takový, jaký má on. Také jsme dostali průkazky, do kterých budeme zaznamenávat vše, co jsme s Ferdou zažili. V průkazce nám také Ferda bude každý den vybarvovat puntíky na svém šátku za každý splněný úkol. Dnes jsme se naučili písničku o mravenečcích a povídali jsme si o přírodě, jak se v ní chováme, které známe stromy, houby…. Na závěr jsme sbírali pro Ferdu přírodniny.
Odpoledne jsme byli na procházce, v lese jsme si hráli a nakonec jsme si pohráli na hřišti s míčem, pozorovali jsme mikroskopem broučky, skákali přes švihadlo, nebo házeli létajícím talířem.
Byl to den plný zážitků a nám se mooooc líbil. Večer jsme si poslechli pohádku O Ferdovi mravencovi a už hezky do pelíšku. Dobrou noc.

Zajímavost dne:

Na procházce v lese jsme potkali krásného koníčka Títu a mohli jsme si ho i pohladit.

Povídání o mravencích:

opak  líný x pracovitý

P.učitelka: “ Jaký je vlastně mravenec….když pořád pracujeee….
Kdo není líný, je……?

Holčička. „Mravenec ! “

No photo description available.3. den

Dnes jsme se probudili do krásného slunečného dne. Dopoledne jsme šli do lesa, kde na nás čekal další úkol od Ferdy mravence. Dnes si nás Ferda rozdělil do skupinek a každá skupinka měla za úkol postavit Ferdovi nové krásné mraveniště. Nechceme se chlubit, ale p.učitelky nás moc pochválili. Tak snad mraveniště budou líbit i Ferdovi.
Odpoledne jsme šli na velkou procházku a pak jsme byli na zahrádce u penzionu, kde jsme si hráli a hlavně jsme se vyřádili na trampolíně. To bylo žůžo. 😊 Dnešní den byl plný zážitků, takže jsme do postýlek šli dost unavení. Byl to ale krásný den. 😉

Zajímavost dne:

Nikolka dnes slavila šesté narozeniny. Všichni jsme jí popřáli hodně zdraví a štěstí, zazpívali jí písničku a pak jsme to oslavili bonbónky, které nám Nikolka rozdala.  ❤️

Hláška dne:

P. učitelka: „Bohoušku a nechtěl by si ještě mladšího brášku?“

Chlapec: “ No chtěl a moc, ale máma ne, ta mně nedovolí ani psa.

No photo description available. 4.den

I dnes jsme měli teplo, ale velké dusno.🌞  Odpoledne jsme šli na výlet k rozhledně „Světlý vrch“. Tam nás čekal další úkol od kamaráda Ferdy mravence. Připravil si pro nás „kimovku“. V lese jsme hledali obrázky zvířátek, která jsme si museli zapamatovat. Byl to těžký úkol, ale zvládli jsme ho. Rozhledna byla krásná, ale radši jsme si jí prohlédli jen ze zdola. Nahoru jsme si netroufli. Z výletu jsme přišli unavení a k večeři nám za odměnu pan kuchař uvařil vynikající rajskou. To jsme si pochutnali. Potom už jen večerníček, sprchování, pohádka o Ferdovi a pusinka na dobrou noc a už sladce spinkáme. 😉

Zajímavost dne:

Cestou k rozhledně jsme šli kolem krásného, vysokého stromu, který byl 250 let starý, 30 metru vysoký a 18 metrů široky v koruně a měl 4 metry široký kmen. Všichni jsme ho objali a čerpali energii.

Hláška dne:

Holčička: „Mě jednou pěkně bolel zub“

Chlapeček: „Mně jednou zase bolelo koleno“

Holčička: „Tak to je spravedlivé“

No photo description available.5.den

Dnešek byl plný zážitků. Ferda mravenec za námi přišel hned dvakrát, což nás velmi překvapilo. Dopoledne jsme na zahrádce plnili úkoly ve družstvech, která jsme si nejprve museli pojmenovat : Vosy, Chrousti, Berušky a Čmeláci. Pak už jsme mohli začít plnit úkoly. 1.úkol byl, že jsme museli nasbírat mravenčí vajíčka(korálky) z trávy, kdo jich nasbírá nejvíce, a potom jsme si hráli na housenky ve tmě, které museli projít po laně(se zavázanýma očima).
Po odpolední svačině jsme od  mravence dostali za odměnu zmrzlinku a protože bylo vedro, přišla nám k chuti. Potom jsme vyrazili na výlet do místního sportovního areálu, kde na nás čekal druhý úkol Ferdy mravence -“ Mravenčí olympiáda“. Opět jsme soutěžili v našich družstvech. 1. disciplína: Hovnivál a jeho kulička(koulení míče hlavou), 2.disciplína: přenášení mravenčích vajíček(míček v kelímku), 3 disciplína: přecházení mravenců přes potok(chůze po laně), 4.disciplína – plnění veverčího hnízda oříšky(hod na cíl). Ve všech disciplínách si všechna družstva vedla přímo bravurně. A na závěr jsme měli velký souboj mezi družstvy v přetahování. V hráli Čmeláčci. Nakonec jsme si na hřišti pohráli a v podvečer se vydali zase zpátky k penzionu. Tam na každého z nás čekal diplom za dnešní vynikající plnění úkolů.

Zajímavost dne:

Dnes Aničce vypadl zoubek, který jsme schovali. Určitě na Aničku bude doma čekat zoubková víla 🦷😊.

Hláška dne:

p.učitelka: Tady kráásně voní svíčková.

Chlapec: Hmmmm, já jí také voním…. 😂

A takhle nám tu vaří ❤️(dětská porce)

No photo description available.6.den

Dnes bylo opět krásné počasí, tak jsme se vydali do lesa, zkontrolovat naše mraveniště. Do některých už se nastěhovali mravenci a to nám udělalo velkou radost. Odpoledne za námi přišel náš kamarád Ferda mravenec a zadal nám jeden z posledních úkol. Dnes si vyzkoušel naše šikovné ručičky. Vyráběli jsme mravence a berušky. Moc jsme se snažili, tak snad se naše výrobky Ferdovi líbily. Potom jsme šli na zahradu, kde jsme si hráli. Někdo na dece, někdo na trampolíně….. jak kdo chtěl. Večer jsme byli unavení jak koťata a padli jsme  do postýlek a spali a spali a spali….. 😗

Zajímavost dne:

Dnes nám p.Vodička na přání uvařil k večeři krupicovou kaši – „Pohádku mládí“. Téměř všichni jsme si přidali. Mňam, mňam.

Hláška dne:

Děti probírali, kdy už jedeme domů:

Holčička:  Ještě se dvakrát vyspíme a jedeme domů

Náš největší jedlík:  Ještě dvě snídaně. jeden oběd, dvě svačiny a jedna večeře a jedeme domů 😂.

Písnička pro Ferdu mravence:

F6494308-C124-4520-87B3-B30E2D0C07CB (1)

No photo description available.7.den

Tak je to tady. Poslední den našeho putování s Ferdou mravencem. Jako každé ráno nás Ferda probudil svou veselou písničkou a my už se těšili, jaký bude jeho poslední úkol. Po snídani jsme vyrazili do lesa a tam už měl pro nás Ferda připravenou „Velkou bojovku“. Šli jsme po našich skupinkách: Čmeláci, Vosy, Chrousti a Berušky. Po cestě jsme šli po žlutých fáborkách a cestou jsme plnili různé Ferdovi úkoly. Všechno jsme to zvládli a na konci celé bojovky na nás čekal velký poklad, který jsme ale napřed museli najít. Ferda byl moc hodný, protože pro nás připravil spousty dárečků. Nakonec se s námi rozloučil, popřál nám šťastnou cestu domů a slíbili jsme si, že se určitě někde zase potkáme. Odpoledne jsme si hráli na zahradě, u toho jsme zabalili všechny věci. K večeři nám p.Vodička udělal na rozloučenou řízky. My jsme se s ním potom rozloučili, zazpívali jsme mu mravenčí písničku, za všechno poděkovali a předali dáreček. 🧡
Pak už jen večerníček, sprchování, poslední pohádka O Ferdovi mravencovi, poslední pusinka na dobrou noc od p.učitelky a už si necháme jen zdát o mamince a tatínkovi. 🧡🧡🧡
Bylo to tu príma a máme na co vzpomínat , ale domů se už těšíme.😉😉😉  Tak AHOOOOOOJ !!!!

Zajímavost dne:

Dnes nám vypadl další zub. Tentokrát Kristýnce. I Kristýnka doufá, že na ní bude doma čekat zoubková víla. 😊

Hláška dne:

P.učitelka: „Tak děti jakou chcete dnes pusinku?

Holčička: „Já bych chtěla králíčkovou“

P.učitelka:  „Králíčkovou?“

Holčička: “ No ale ne toho pečeného, ale normálního“

Rozloučení s p.Vodičkou a jeho paní

Vážení rodiče,

končí naše škola v přírodě i náš deníček. Děti byly moc fajn, vše proběhlo bez problémů. Počasí bylo krásné, p.Vodička vařil moc dobře a dětem opravdu moc, moc chutnalo. Krásných zážitků máme opravdu hodně. Prostě: NEMĚLO TO CHYBU!!! 👍🌞😋
 Děti Vám jistě budou vyprávět. 😊

Přejeme dětem i Vám krásné a odpočinkové prázdniny.
P.řed.Dita, p.uč. Denisa, Ivana, Jiřina

PS: Moc děkujeme všem rodičům, kteří nám přispěli krásnými dárečky do pokladu pro děti. 😘